رفتن به محتوای اصلی
x

تبلیغات دارویی با سوءاستفاده از چهره‌ های مشهور، تهدیدی برای سلامت مردم

مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو، با هشدار نسبت به افزایش تبلیغات غیرمجاز دارویی در شبکه‌ های ماهواره‌ ای و فضای مجازی، تأکید کرد: تبلیغات دارویی در فضای مجازی ممنوع است و ملاک مصرف دارو و مکمل، باید نسخه پزشک باشد.

 به گفته دکتر محمد هاشمی در گفتگو با ایفدانا، استفاده از افراد مشهور، کادر درمان یا هنرمندان برای جلب اعتماد عمومی در تبلیغ داروها، شگردی قدیمی و غیرقابل اعتماد است. در حالی که دارو کالای تجاری نیست و نباید از آن برای منافع اقتصادی بهره‌ برداری شود.

 

 وی افزود: بر اساس مصوبات سازمان جهانی بهداشت، تبلیغ عمومی فرآورده‌ های دارویی به‌ طور کلی ممنوع است و مردم باید صرفاً بر اساس نسخه پزشک و تأییدیه سازمان غذا و دارو اقدام به مصرف دارو کنند.

 

 دکتر هاشمی با اشاره به قاچاق  بودن بخش عمده‌ ای از این داروها گفت: اغلب این فرآورده‌ ها فاقد مجوز رسمی‌ اند، به‌ صورت غیرقانونی وارد کشور می‌ شوند و در بسیاری موارد تقلبی و خطرناک هستند.

 

وی تأکید کرد: جامعه پزشکی، داروسازان و نظام پزشکی کشور، تبلیغات دارویی در شبکه‌ های ماهواره‌ ای را کاملاً مردود می‌ دانند و مردم باید بدانند که این تبلیغات از اساس فاقد اعتبار است.