رفتن به محتوای اصلی
x

دومین همایش ملی تجویز و مصرف منطقی دارو به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد

بیستم اردیبهشت ماه، همایش ملی تجویز و مصرف منطقی دارو با حضور معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو کشور، رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور، رئیس و معاونین دانشگاه، معاونین غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و جمعی از پزشکان و داروسازان کشور در مرکز همایش های علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزارشد. 

در این همایش معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو طی سخنانی ضمن اشاره به چالش های اصلی تجویز و مصرف منطقی دارو د در ایران بر لزوم منطقی سازی مصرف دارو و ارتقای فرهنگ مصرف آن در جامعه تاکید کرد و یکی از موضوعات حائز اهمیت در نظام سلامت را  تجویز و مصرف منطقی دارو عنوان نمود که بایستی که از جهات مختلف مورد توجه و ارزیابی قرار بگیرد. 

شایان ذکر است دومین همایش ملی تجویز و مصرف منطقی دارو  بر اساس چهار محور : مطالعات مربوط به ارزیابی مصرف دارو (DUE)، نقش سیاست گذاری های ملی در تجویز و مصرف منطقی دارو، نقش انفورماتیک پزشکی در تجویز و مصرف منطقی دارو در اصفهان برگزار شد. 

گفتنی است  143 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال گردید که تعداد 62 مقاله پذیرفته شد و 41 درصد از این مقالات نیز در محور نقش سیاست گذاری های ملی در تجویز و مصرف منطقی دارو قرار می گیرند.

در حاشیه این مراسم نیز از کتاب راهنمای بالینی درمان بیماری های شایع با تاکید بر نکات دارویی توسط مسئولین رونمایی شد.