رفتن به محتوای اصلی
x

سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو منصوب شد


به گزارش ایفدانا، دکتر سید حیدر محمدی در این حکم آورده است:
 
جناب آقای دکتر غفارزاده

سلام علیکم؛
خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی موهبتی است الهی که سپاس این نعمت تنها با تلاش مضاعف در راستای تحقق اهداف والای نظام اسلامی و توسعه خدمت رسانی به مردم شریف به جای آورده می شود. بدینوسیله نظر به تعهد، تجربه و توانمندی مدیریتی شمادر عرصه های گوناگون حوزه سلامت، جنابعالی را به عنوان سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی منصوب می نمایم تا با بهره گیری از توان و نظرات خبرگان و کارشناسان مرتبط، در راستای اهداف والای نظام اسلامی و دولت مردمی با محوریت تحقق شعارتولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین تلاشی مضاعف را معمول فرمائید. اجرای دقیق وظایف ذیل و ارائه گزارش مستمر مورد انتظار است. دوام توفیقات حضرتعالی را از محضر باری تعالی مسالت می نمایم.

  1. تعيين و تدوین سياست ها، خط مشي ها، ضوابط، استاندارد ها و مقررات مربوط به ورود، توليد، نگهداري، توزيع، صادرات تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي با در نظر گرفتن نيازها و اولويت ها پس از هماهنگی لازم با اینجانب و با اولویت تقویت کمی و کیفی سیاست حمایت از تولیدات داخلی و دانش بنیان.
  2. برنامه ريزي به منظور نظارت، کنترل و صدور يا لغو مجوز ورود تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي بر اساس ضوابط، قوانين و مقررات با اولویت بخشی به ساماندهی نظام توزیع و عرضه اقلام مذکور به طور مستقیم.
  3. برنامه ريزي به منظور نظارت برامور موسسات و شرکت هاي توليدکننده و واردکننده تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي با تغییر رویکرد تقویت نظارت های پسینی و تسهیل و تسریع در صدور پروانه های مربوطه.
  4. برنامه ريزي به منظور نظارت بر امور شرکت هاي ارائه کننده خدمات پس از فروش تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي و همچنین برگزاری منظم جلسات کمیته های مرتبط با هدف تسهیل امور ذینفعان خارجی و داخلی خصوصاً کمیته های فنی، علمی و قیمت گذاری.
  5. برنامه ريزي و نظارت به منظور تعيين مباني محاسبه تعرفه فروش و هزينه هاي خدمات پس از فروش تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي با هماهنگي سازمان هاي مربوطه.
  6. ايجاد بانک اطلاعاتي براي شناسايي و ثبت اطلاعات شرکت هاي توليدکننده، واردکننده، توزيع کننده و همچنین تجهيز و نگهداشت در حوزه تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي با هماهنگي سازمان هاي مربوطه.
  7. برنامه ریزی و هماهنگي جهت اعتبارسنجي و رتبه بندي شرکت هاي تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي.
  8. نظارت بر تهيه و توزيع تجهيزات و ملزومات پزشکي،دندانپزشکي وآزمايشگاهي مورد نياز دانشگاه ها و مراکز بهداشتي درماني با هدف کاهش محسوس در موارد کمبودهای مقطعی.
  9. نظارت بر حسن اجراي مقررات مربوط به تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي با هدف تقویت نظارت های PMS.
  10. افزايش سطح اطلاعات عمومي جامعه، دانشگاه ها و مديريت هاي مراکز بهداشتي- درماني در خصوص قاچاق کالاها، تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي و مضرات فردي، سازماني و اجتماعي آنها؛ با اولویت بهره مندی از سامانه ttac.
  11. شناسايي امکانات و توانايي هاي داخلي در زمينه توليد تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي با تسهیل امور مربوطه.
  12. تدوين برنامه هاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت در زمينه بسترسازي مناسب جهت صادرات تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي با هماهنگي سازمان هاي ذي ربط.
  13. نظارت بر ساماندهي امور مربوط به نمايشگاه هاي تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي از طريق هماهنگي با وزارتخانه هاي مربوطه و واحدهاي ذي ربط تجهيزات پزشکي در دانشگاه ها و انجمن هاي صنفي- علمي.
  14. ايجاد فضاي رقابتي ميان تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات و خدمات با هدف افزايش تنوع، ارتقاء کيفيت و کنترل قيمت.
  15. برنامه ريزي براي انجام مطالعات بازرگاني به منظور بررسي نيازها و تحولات بازار پيرامون موضوعات تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي.
  16. ارتقای تبادلات تجاري ايران و کشورهاي خارجي در زمينه تجهیزات و ملزومات پزشکی و ارائه پيشنهاد و راهکارهاي اجرايي در جهت حفظ منافع اقتصادي کشور.
  17. تدوين برنامه هاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت براي تنظيم بازار تجهيزات پزشکي و پیشگیری از بروز کمبودهای کوتاه، میان و بلند مدت.
  18. هماهنگي و همکاري براي تهيه و پيشنهاد لوايح، طرح ها، آيين نامه ها و ضوابط و مقررات تجهيزات پزشکي و امور بازرگاني مربوطه.
  19. ساماندهی ساختار و جایگاه اداری حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی در دانشگاه ها با هدف ایجاد وحدت رویه در پیگیری اولویت ها و عملکردهای ملی و منطقه ای اعلامی از سوی سازمان متبوع.
  20. تسریع بیشتر در فرآیند برون سپاری کلیه وظایف غیر حاکمیتی مربوط به آن اداره کل با هدف تسهیل امور مراجعین، کاهش بار هزینه های غیر ضروری و استفاده بهینه از توان کارشناسی موجود در راستای اولویت های سازمانی.