سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو منصوب شد
به گزارش ایفدانا، دکتر سید حیدر محمدی در این حکم آورده است:
جناب آقای دکتر غفارزاده
سلام علیکم؛
خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی موهبتی است الهی که سپاس این نعمت تنها با تلاش مضاعف در راستای تحقق اهداف والای نظام اسلامی و توسعه خدمت رسانی به مردم شریف به جای آورده می شود. بدینوسیله نظر به تعهد، تجربه و توانمندی مدیریتی شمادر عرصه های گوناگون حوزه سلامت، جنابعالی را به عنوان سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی منصوب می نمایم تا با بهره گیری از توان و نظرات خبرگان و کارشناسان مرتبط، در راستای اهداف والای نظام اسلامی و دولت مردمی با محوریت تحقق شعارتولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین تلاشی مضاعف را معمول فرمائید. اجرای دقیق وظایف ذیل و ارائه گزارش مستمر مورد انتظار است. دوام توفیقات حضرتعالی را از محضر باری تعالی مسالت می نمایم.
- تعيين و تدوین سياست ها، خط مشي ها، ضوابط، استاندارد ها و مقررات مربوط به ورود، توليد، نگهداري، توزيع، صادرات تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي با در نظر گرفتن نيازها و اولويت ها پس از هماهنگی لازم با اینجانب و با اولویت تقویت کمی و کیفی سیاست حمایت از تولیدات داخلی و دانش بنیان.
- برنامه ريزي به منظور نظارت، کنترل و صدور يا لغو مجوز ورود تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي بر اساس ضوابط، قوانين و مقررات با اولویت بخشی به ساماندهی نظام توزیع و عرضه اقلام مذکور به طور مستقیم.
- برنامه ريزي به منظور نظارت برامور موسسات و شرکت هاي توليدکننده و واردکننده تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي با تغییر رویکرد تقویت نظارت های پسینی و تسهیل و تسریع در صدور پروانه های مربوطه.
- برنامه ريزي به منظور نظارت بر امور شرکت هاي ارائه کننده خدمات پس از فروش تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي و همچنین برگزاری منظم جلسات کمیته های مرتبط با هدف تسهیل امور ذینفعان خارجی و داخلی خصوصاً کمیته های فنی، علمی و قیمت گذاری.
- برنامه ريزي و نظارت به منظور تعيين مباني محاسبه تعرفه فروش و هزينه هاي خدمات پس از فروش تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي با هماهنگي سازمان هاي مربوطه.
- ايجاد بانک اطلاعاتي براي شناسايي و ثبت اطلاعات شرکت هاي توليدکننده، واردکننده، توزيع کننده و همچنین تجهيز و نگهداشت در حوزه تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي با هماهنگي سازمان هاي مربوطه.
- برنامه ریزی و هماهنگي جهت اعتبارسنجي و رتبه بندي شرکت هاي تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي.
- نظارت بر تهيه و توزيع تجهيزات و ملزومات پزشکي،دندانپزشکي وآزمايشگاهي مورد نياز دانشگاه ها و مراکز بهداشتي درماني با هدف کاهش محسوس در موارد کمبودهای مقطعی.
- نظارت بر حسن اجراي مقررات مربوط به تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي با هدف تقویت نظارت های PMS.
- افزايش سطح اطلاعات عمومي جامعه، دانشگاه ها و مديريت هاي مراکز بهداشتي- درماني در خصوص قاچاق کالاها، تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي و مضرات فردي، سازماني و اجتماعي آنها؛ با اولویت بهره مندی از سامانه ttac.
- شناسايي امکانات و توانايي هاي داخلي در زمينه توليد تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي با تسهیل امور مربوطه.
- تدوين برنامه هاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت در زمينه بسترسازي مناسب جهت صادرات تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي با هماهنگي سازمان هاي ذي ربط.
- نظارت بر ساماندهي امور مربوط به نمايشگاه هاي تجهيزات و ملزومات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي از طريق هماهنگي با وزارتخانه هاي مربوطه و واحدهاي ذي ربط تجهيزات پزشکي در دانشگاه ها و انجمن هاي صنفي- علمي.
- ايجاد فضاي رقابتي ميان تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات و خدمات با هدف افزايش تنوع، ارتقاء کيفيت و کنترل قيمت.
- برنامه ريزي براي انجام مطالعات بازرگاني به منظور بررسي نيازها و تحولات بازار پيرامون موضوعات تجهيزات پزشکي، دندانپزشکي و آزمايشگاهي.
- ارتقای تبادلات تجاري ايران و کشورهاي خارجي در زمينه تجهیزات و ملزومات پزشکی و ارائه پيشنهاد و راهکارهاي اجرايي در جهت حفظ منافع اقتصادي کشور.
- تدوين برنامه هاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت براي تنظيم بازار تجهيزات پزشکي و پیشگیری از بروز کمبودهای کوتاه، میان و بلند مدت.
- هماهنگي و همکاري براي تهيه و پيشنهاد لوايح، طرح ها، آيين نامه ها و ضوابط و مقررات تجهيزات پزشکي و امور بازرگاني مربوطه.
- ساماندهی ساختار و جایگاه اداری حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی در دانشگاه ها با هدف ایجاد وحدت رویه در پیگیری اولویت ها و عملکردهای ملی و منطقه ای اعلامی از سوی سازمان متبوع.
- تسریع بیشتر در فرآیند برون سپاری کلیه وظایف غیر حاکمیتی مربوط به آن اداره کل با هدف تسهیل امور مراجعین، کاهش بار هزینه های غیر ضروری و استفاده بهینه از توان کارشناسی موجود در راستای اولویت های سازمانی.