رفتن به محتوای اصلی
x

دستاوردهای مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه در نمایشگاه ایران بهره ور

نمایشگاه ایران بهره ور به همت سازمان ملی بهره وری کشور و با حضور فعال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در کنار تمامی دستگاه های اجرایی کشور که در زمینه استقرار چرخه بهره وری صاحب تجارب و دستاوردهای موفق بودند در روزهای 30 و 31 اردیبهشت 1403 در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار گردید.

مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه به عنوان یکی از مدیریت های پیشرو دانشگاه در مسیر دستیابی به بهره وری در ارائه خدمات و اجرای مسئولیت ها، با ارائه سه دستاورد نوآورانه در این نمایشگاه حضور داشت.

راه اندازی نمایشگاه مجازی تجهیزات و ملزومات پزشکی ایران مدال (Iran MedAll) به عنوان یک سکوی مجازی برای نمایش توانمندی و محصولات شرکت های نوآور در زمینه تولید تجهیزات پزشکی یکی از دستاوردهای ارائه شده در نمایشگاه مذکور مورد استقبال بازدیدکنندگان واقع شد.

 این نمایشگاه مجازی با طی فرآیند جذب و تکمیل محتوای بصری و تصویرسازی سه بعدی محصولات به عنوان یکی از راهکارهای گسترش بازار تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی به بازارهای منطقه ای شناخته شده و در دسترس تمامی فعالین حوزه سلامت خواهد بود.

این نمایشگاه با طراحی و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و طی قرارداد با یکی از شرکت های دانش بنیان در دست توسعه می باشد.

از دیگر دستاوردهای دانشگاه که در نمایشگاه مذکور ارائه گردید، می توان به تدوین دستورالعمل مدیریت زنجیره تامین، توزیع و مصرف تجهیزات پزشکی که با همکاری و مشارکت تمامی صاحبان فرآیند در سطح دانشگاه تدوین شده است اشاره نمود.

دستورالعمل مذکور با افزایش شفافیت و مسئولیت پذیری و حذف حلقه های موازی در مسیر زنجیره تامین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی موجب حداکثر بهره مندی از منابع محدود دانشگاه در تامین و استفاده از تجهیزات پزشکی خواهد شد. در حال حاضر. این دستورالعمل به صورت پایلوت در سه بیمارستان امین، فارابی و حضرت زینب(س) در حال پیاده سازی میباشد.

دیگر دستاورد حوزه تجهیزات پزشکی که در نمایشگاه ایران بهره ور به آن پرداخته شد، تولید دستگاه Slit Lamp توسط یکی از شرکت های فناور اصفهان بود. صدور پروانه ساخت این وسیله پزشکی که برای اولین بار در کشور تولید شده است، توسط مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه و پس از طی فرایندهای مشاوره، ممیزی خط تولید، بررسی و اصلاح مستندات فنی و احراز استانداردهای مربوطه انجام پذیرفت