رفتن به محتوای اصلی
x

حضور مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در دانشگاه/ اصفهان، الگوی مناسبی برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه

شنبه 25 فروردین ماه، گروه عالی رتبه سازمان جهانی ( رئیس EMRO و هیات همراه) طی سفر به ایران و استان اصفهان، با رییس دانشگاه، معاونین، مدیران ارشد دانشگاه و جمعی از اساتید و پژوهشگران دیدار و گفتگو نمود و در جریان پیشرفت های علمی و پژوهشی این استان در حوزه سلامت قرار گرفت.

در این نشست که معاون بهداشتی وزارت بهداشت و مدیر کل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیز حضور داشتند، رییس دانشگاه، ضمن خیر مقدم به مدیران و مسئولین سازمان بهداشت جهانی، به ارایه گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حوزه سلامت پرداخت.

دکتر شیرانی، با اشاره به رتبه هزارم این دانشگاه در جهان و ۲۵۰ تا ۳۰۰ در آسیا، گفت: بیشترین شیب تولید علم در منطقه مربوط به ایران است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار نمود: ما پزشکان به عنوان وظیفه انسانی، اسلامی و پزشکی نسبت به حوزه سلامت در هر کشور و سرزمینی از جمله غزه دغدغه مند هستیم و نمی‌توانیم ساکت بمانیم.

در ادامه این نشست رییس دانشگاه ضمن معرفی دانشکده ها، مراکز آموزشی درمانی، مراکز تحقیقاتی و رشته های موجود در دانشگاه، به ارتقای رتبه های جهانی دانشگاه در زمینه های تحقیقاتی، پژوهشی، ارتقای 200 رتبه ای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رتبه بندی جهانی موسسه تایمز و قرار گرفتن 30 نفر از دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در لیست 2 درصد دانشمندان برتر جهان ، اشاره نمود. 

وی همچنین با تشریح دستاوردهای اجرای پویش ملی سلامت "غربالگری پرفشاری خون و دیابت" در استان اصفهان و پوشش حداکثری واکسیناسیون مردم در دوران اپیدمی کرونا، عنوان نمود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جهت تامین و ارتقای سطح سلامت مردم، وظیفه برقراری همکاری های بین بخشی و بسیج دستگاه های مختلف استان برای برقراری و تامین سلامت در جامعه را برعهده دارد.

همچنین رییس دانشگاه در پایان سخنان خود ضمن اعلام آمادگی دانشگاه برای برگزاری جلسه آتی وزرای بهداشت EMRO در دانشگاه، در خواست هاب منطقه ای آموزش مدیران سلامت و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر برای منطقه EMRO  و انجام پژوهش های ماموریت محور  با سازمان جهانی  EMRO را مطرح نمود.

در ادامه دکتر حنان بلخی مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی EMRO ضمن ابراز خوشحالی از سفر به اصفهان و بازدید از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فعالیت های علمی پژوهشی دانشگاه و تاثیر آنها بر سلامتی جامعه را ارج نهاد و افزود: در دوره تلخ پاندمی کرونا در دنیا، تحقیقات وپژوهش های صورت گرفته و تولید واکسن های مربوطه، به نجات جان انسان ها و نسل های آینده کمک شایانی نمود.

وی گفت: فعالیت‌های حوزه سلامت ایران به ویژه در حوزه بهداشت و پژوهش، آن هم در اصفهان می‌تواند الگویی برای دیگر کشور‌ها باشد.

دکتر حنان بلخی اضافه کرد: فعالیت پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه علم، تحقیق و سلامت جامعه، مثال زدنی است.

دکتر فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با بیان اینکه اصفهان در شاخص‌های حوزه سلامت از استاندارد کشوری هم جلوتر است، از تلاش های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تامین سلامت مردم این استان تقدیر کرد.

شایان ذکر است بازدید از پژوهشکده قلب و عروق و قسمت های مختلف دانشگاه از دیگر برنامه های گروه عالی رتبه سازمان جهانی ( رئیس EMRO  و هیات همراه) در استان اصفهان بود.